Friday, May 27, 2011

How to position your product???..

 

In a previous article we discussed the definition of positioning as a very important step after segmentation, targeting & differentiation processes. but here we will discuss positioning from a strategic point of view and how to create positioning map.

as we said previously, Positioning is all about 'perception'. pepsiBrainAs perception differs from person to person, so do the results of how to see & perceive the differentiation e.g what you perceive as quality, value for money, etc.  Thus Products are 'mapped' together on a 'positioning map', “the same as the perceptual map in Consumer Behavior”,  This allows them to be compared and contrasted in relation to each other.

This is the main strength of this tool. Marketers decide upon a competitive position which enables them to distinguish their own products from the offerings of their competition (hence the term positioning strategy).

Take a look at the basic positioning map template below.

Position

The marketer would draw out the map and decide upon a label for each axis. They could be price (variable one) and quality (variable two), or Comfort (variable one) and price (variable two). The individual products are then mapped out next to each other Any gaps could be regarded as possible areas for new products.

The term 'positioning' refers to the consumer's perception of a product or service in relation to its competitors. You need to ask yourself, what is the position of the product you want to implant in the mind of the consumer?

Trout and Ries suggest a six-step question framework for successful positioning:

1. What position do you currently own?

2. What position do you want to own?

3. Whom you have to defeat to own the position you want.

4. Do you have the resources to do it?

5. Can you persist until you get there?

6. Are your tactics supporting the positioning objective you set?

Look at the example below using the auto market.

Product: Ferrari, BMW, Kia, Range Rover, Saab, Hyundai.

Positioning

Positioning Map for Cars.

The six products are plotted upon the positioning map. It can be concluded that products tend to bunch in the high price/low economy(fast) sector and also in the low price/high economy sector. There is an opportunity in the low price/ low economy (fast) sector. Maybe Hyundai or Kia could consider introducing a low cost sport saloon. However, remember that it is all down to the perception of the individual.

Examples:

watch the following videos..

 

================

Source:

- Marketing Teacher website

- Youtube

4 comments:

Anonymous said...

[url=http://MirSkidok.ru/maldivy/]туры на мальдивы цены[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/turciya/]путевка в турцию[/url]


Компания MirSkidok.ru осуществляет деятельность в сфере услуг уже более десятка лет, проложив кардинально новый путь к решению такого важного задания, как организация отдыха. В сети работает команда специалистов высокого уровня, имеющие немалый опыт в сфере туризма.
Основные принципы работы MirSkidok.ru состоят в индивидуальном подходе, внимательном отношении к каждому клиенту, предоставляя качественные услуги по более низким ценам. Во всех офисах компании общая база предложений, которая всегда обновляется, поэтому цены во всей сети одинаковые. Чтобы стать покупателем лучшего тура по наиболее низкой цене, достаточно поинтересоваться, где расположен ближайший офис MirSkidok.ru.
В концепцию развития бренда входит ограниченное число поставщиков туристических сервисов, чтобы качество и уровень обслуживания оставался постоянно на высоком уровне. MirSkidok.ru является профессиональной сетью агентств, которые специализируется не только на одних «горящих» турах, путевках со скидками и бонусами на приближающиеся выходные или праздничные даты, но также и на турах с ранним бронированием.
Число клиентов Мира скидок неумолимо увеличивается с каждым днем. В планах Мира скидок - активно расширять сеть по всей России, внедрять интересные проекты для наиболее комфортабельного отдыха клиентов.

[url=http://MirSkidok.ru/egipet-na-vyhodnye/]египет на 3 дня[/url]
[url=http://MirSkidok.ru/tailand/]горящие туры в тайланд[/url]

Anonymous said...

Right away I am going to do my breakfast, after having my
breakfast coming again to read further news.

Feel free to surf to my weblog - summer internship

Anonymous said...

Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly
enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer but I'm still new to the whole thing. Do you have any tips for newbie blog writers? I'd
genuinely appreciate it.

Here is my web blog ... summer internship

Anonymous said...

Useful info. Fortunate me I discovered your web site by accident,
and I'm shocked why this coincidence didn't happened earlier!
I bookmarked it.

Visit my website ... summer internship